Volume: 9 Issue: 1 , 4/26/23

Year: 2023

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme alanlarında dijital olarak yayımlanan, açık erişimli, hakemli ve uluslararası bir dergi olup; nisan, ağustos ve aralık aylarında olmak üzere 2015 yılından itibaren yılda üç kere okuyucularıyla buluşmaktadır. Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme alanlarındaki uygulama ve araştırmalarda insan odaklı bir anlayış benimseyen EARDE, Türkiye’de bu alanda yetkinleşmiş ve bilimsel düşünce üreten bir disiplinin geliştirilmesini hedeflemektedir.

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi Eğitim Bilimleri, Öğretmen Yetiştirme ve Alan Eğitimi alanlarındaki bilimsel yazıları yayınlayan hakemli bir dergidir.    

Sunulan makaleler öncelikle şekil ve içerik yönünden ön incelemeye tabi tutulmaktadır. Şekil ve içerik olarak uygun bulunan makaleler hakem tayin edilmek üzere yayın kuruluna sunulmaktadır. Dergiye sunulan makaleler için hakemlik sürecine alınacağı garantisi verilmez. Buna ek olarak, makalelerin değerlendirme süresi için tarih verilmemektedir. Yayın Kurulu tarafından incelenen makalelere uygun bulunduğu takdirde hakemler tayin edilmektedir. Hakemlerden gelen raporlar doğrultusunda, makalenin yayınlanmasına, rapor çerçevesinde yazar ya da yazarlardan düzeltme, ek bilgi ve kısaltma istenmesine veya yayınlanmamasına karar verilmekte ve bu karar yazar ya da yazarlara bildirilmektedir.

Yazım Kuralları

Makaleler, A4 sayfa düzeninde olmalıdır. Yazılar düz metin olarak tek sütun hâlinde yazılmalıdır. Sayfa düzeni yapılırken üstten ve alttan 2,5 cm, sağ ve soldan ise 2, 5 cm boşluk bırakılmalıdır. Yazı karakteri " Calibri (Gövde)olmalı ve yazılar 10 punto büyüklüğünde tek satır aralığı kullanılarak iki yana yaslanmış formatta düzenlenmelidir. Başlıklar arasında iki satır aralığı bulunmalıdır.

Her şeklin bir numarası ve alt yazısı olmalı, kaynak kullanılmış ise parantez içinde şekil altına yazılmalıdır. Tablo yazısı ve tablo numarası, tablonun üstüne ve sola dayalı olarak verilmeli; içeriği tablo numarasının yanında başlık olarak açıklanmalıdır. Tablo başlığındaki her sözcüğün ilk harfi büyük olmalıdır. Tablo içeriği 10 punto büyüklükte olmalı ve satırların öncesinde ve sonrasında boşluk verilmeksizin ayarlanmalıdır.

Kaynakça gösteriminde APA 6. kurallarına uyulmalıdır. Kurallara bu linkten ulaşabilirsiniz. 

Makale şablonuna ulaşmak için tıklayınız.

 

Makale Gönderme

Dergimize gönderilecek makalelerin dergi sisteminde yer alan makale yazım kurallarına uygun olması gerekmektedir. Aday makaleler öncelikle editör tarafından incelenmektedir. Daha sonra amaç, kapsam, içerik ve benzeri değişkenler açısından uygun görülen makaleler konu alanında uzman hakemlere gönderilmektedir. Hakemlerden gelen geri dönüşler doğrultusunda makalenin yayınlanıp yayınlanmamasına karar verilmektedir. Makalenin yayınlanabilmesi için hakemlerden en az ikisinin “yayınlanabilir” görüşünde olması gerekmektedir.

Dergimize kabul edilecek olan makalelerin, daha önce herhangi bir dergide veya kongre bildiri kitabında basılmamış olması gerekmektedir. Bu Dergimize makalelerinizi http://dergipark.ulakbim.gov.tr/usakead/ adresinden “Kullanıcı sayfası” sekmesine tıklayıp sisteme üye olmak yoluyla ulaştırabilirsiniz.

 Eğer   makale Türkçe yazılmış ise makalenin en sonunda; amaç, yöntem, bulgular,   sonuçlar ve tartışma bölümlerini içeren en az 750, en fazla 1000 kelimeden   oluşan (yazım kuralları çerçevesinde en fazla 3 sayfa olacak şekilde) Geniş İngilizce Özet yer almalıdır.

Bilindiği üzere 2020 yılında uygulanmak üzere TR Dizin Dergi Değerlendirme kriterleri güncellenmiş, özellikle bilimsel araştırmalarda olması gereken etik kurul izni ile ilgili maddeler detaylandırılmıştır.

Etik kurallar başlığı altında belirtilen “Etik kurul izni gerektiren çalışmalar için talep edilen belge ve bilgiler”in geçmiş yıllarda gönderilmiş, değerlendirme sürecinde ya da kabul edilmiş olan çalışmalar için uygulanması beklenmemektedir. Makale gönderim süreci 2020 yılında başlayan yayınlar için etik kurul kararı zorunludur.

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, makele gönderim ve süreçleri için herhangi bir ücret talep etmemektedir. Ücretsiz yayın yapan uluslararası ve açık erişimli bir dergidir.

The owner of the Journal (On behalf of the Dean of Faculty of Education)

Osman Birgin
Prof. Dr. Osman BİRGİN UŞAK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI Web
Classroom Measurement Practices, Mathematics Education

Editor in Chief

Osman Birgin
Prof. Dr. Osman BİRGİN UŞAK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI Web
Classroom Measurement Practices, Mathematics Education

Associate Editors

Educational Technology and Computing, Learning Sciences
Instructional Design, Instructional Technologies

Section Editors

Default avatar
Prof. Dr. Zekerya BATUR UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Education
Default avatar
Prof. Dr. Adem DURU UŞAK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Mathematics Education
Special Talented Education
Education Management, Leadership in Education
Instructional Design, Instructional Technologies, Educational Technology and Computing
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Salih UZUN UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Physics Education
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Seda ÖNGER UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Instructional Technologies, Social Studies Education
Education
Psychological Counseling and Guidance, School Counseling, Psychological Counseling Education
Perihan Tuğba Şeker
Assoc. Prof. Dr. Perihan Tuğba ŞEKER UŞAK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Early Childhood Education
Default avatar
Res. Assist. Dr. Seyhan SARITAŞ AKYOL USAK UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION
Open and Distance Learning
Muhammet Doruk
Assoc. Prof. Muhammet DORUK Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Web
Science and Mathematics Education
Ergün Yurtbakan
Assoc. Prof. Ergün YURTBAKAN UŞAK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Web
Education, Curriculum and Instration , Basic Training, Special Education and Disabled Education
Default avatar
Prof. Dr. Sibel YOLERİ USAK UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION
Education, Psychological Counseling and Guidance, Early Childhood Education

Editorial Advisory Board

Default avatar
Prof. Dr. Muammer ÇALIK TRABZON UNIVERSITY
Education, Science and Mathematics Education, Chemistry Education
Default avatar
Dr. Milek KATARZYNA Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium Web
Social Studies Education
Adem Sezer
Prof. Dr. Adem SEZER UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Geography Education
Science Education
İsmail Aydoğan
Prof. Dr. İsmail AYDOĞAN KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Education, Education Management, Education Policy
Arif Altun
Prof. Dr. Arif ALTUN HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Human-Computer Interaction
Erol Duran
Prof. Dr. Erol DURAN UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Classroom Education
Information Security Management
Teacher Education and Professional Development of Educators, Mathematics Education, STEM Education
Default avatar
Prof. Dr. Aynur B. BOSTANCI UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Education Management, Leadership in Education
Kadir Demir
Prof. Dr. Kadir DEMİR Georgia State University
Science Education
Default avatar
Assoc. Prof. David VANěčEK Czech Technical University in Prague Web
Technical, Vocational and Workplace Education, Development of Vocational Education
Bülent Güven
Prof. Dr. Bülent GÜVEN TRABZON ÜNİVERSİTESİ
Mathematics Education

Secreteria

Default avatar
Dr. Murat SÜMER UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Instructional Technologies, Learning Sciences
Ahmet Tasdere
Dr. Ahmet TASDERE UŞAK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Education, Classroom Measurement Practices, Science and Mathematics Education, Physics Education, Chemistry Education, Biology Education, Science Education

Language Editors

Education

Layout Editor

Default avatar
Dr. Murat SÜMER UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Instructional Technologies, Learning Sciences

open-access-logo-png-transparent.png   by.png    wilson-1024x270.png

Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).